Today a very brief comment supplemented with the customary returns table.
Markets recorded another positive week, propelled by relatively good news on US inflation which in turn rekindled hopes for earlier and more numerous cuts in interest rates in the country. Shares touched new all-time highs.
Coherently, we also saw a weakening of the US dollar and this impacted global equity returns in other currencies (about 65% of the MSCI All-Country World Index is in North America, with Canada accounting for a minimal part of that).
[Cover: Axios]
Oggi un brevissimo commento integrato dalla consueta tabella dei rendimenti.
I mercati hanno registrato un'altra settimana positiva, spinti da notizie relativamente buone sull'inflazione statunitense che a loro volta hanno riacceso le speranze per tagli dei tassi d'interesse più precoci e più numerosi. Le azioni in particolare hanno registrato nuovi massimi storici.
Coerentemente, abbiamo assistito anche a un indebolimento del dollaro USA, e ciò ha avuto un impatto sui rendimenti azionari globali in altre valute (circa il 65% dell'indice MSCI All-Country World è in America del nord, con il Canada che conta per una minima parte).